Här är juryn i Guldnyckeln

2017-12-06 09:44  
Björn Ståhl på Ingo är Guldnyckelns ordförande. Foto: Janne Naess

Hela fyra nya kategorier har lagts till i tävlingen som prisar de bästa bidragen inom direkt och datadriven marknadsföring.

Den 22 mars 2018 arrangeras Guldnyckeln för 36:e gången, tävlingen som prisar Sveriges bästa direkt och datadrivna marknadsföring.

Årets jury består av totalt 28 namnkunninga personer från både byrå- och uppdragsgivarsidan. Juryns ordförande är Björn Ståhl, creative director på Ingo.

Nytt för den här omgången är att hela fyra nya kategorier har lagts till: Bäst användning av direct, Data, Digitala- och socialakanaler samt Kampanj. Totalt består Guldnyckeln av 21 kategorier varav 16 är anmälningsbara. Läs mer om tävlingen här.

Från och med den 13 december är det möjligt att skicka in sina bidrag, deadline är den 1 februari 2018.

Guldnyckelns jury 2018:

Björn Ståhl, Ingo – Ordförande

Anders Kåpe, Dear Friends
Anna Kågström, Telenor
Anna-Karin Lundgren, Smicker
Caroline Andersson, King
Fredrik Sundqvist, MRM Mc Cann
Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi
Jenny Engström, Svenska Turistföreningen Joakim Brinkenberg, Welcom
Johanna Åberg, ATG
Josefine Billström, Facebook
Katarina Borgedahl, Det
Klara Eide, M&C Saatchi
Kristina Berg, DDB Nord
Lina Forsström, Postnord
Lotta Cabrera Persson, Mecka
Magdalena Strömberg, If Skadeförsäkring Magnus Jakobsson, ÅkestamHolst
Magnus Rimsby, InsightOne
Malin Nygren, SAS
Mathias Wikström RBK
Mattias Andersson, House of friends
Oskar Hellqvist, Abby Priest
Patrik Reuterskiöld, Mullen Lowe Brindfors Petter Nylind, Volt
Pia-Maria Falk, NK
Ulf Rönnbäck, Pen for hire
William Löthman, Garbergs

Guldnyckelns kategorier 2018:

Detaljhandel
Finans & försäkringar
Konsumtionsvaror & övriga tjänster
Resor, transporter & fordon
Samhällsservice, utbildning & ideellt
Telekom, it & energi
Underhållning
Hälsa & sjukvård
E- handel & e-tjänster
Analys och resultat
Kundlojalitet

Nya:
Bäst användning av Direct
Data
Digitala och sociala kanaler
Kampanj

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt