Här är juryn i Guldnyckeln

Hela fyra nya kategorier har lagts till i tävlingen som prisar de bästa bidragen inom direkt och datadriven marknadsföring.

Den 22 mars 2018 arrangeras Guldnyckeln för 36:e gången, tävlingen som prisar Sveriges bästa direkt och datadrivna marknadsföring.

Årets jury består av totalt 28 namnkunninga personer från både byrå- och uppdragsgivarsidan. Juryns ordförande är Björn Ståhl, creative director på Ingo.

Nytt för den här omgången är att hela fyra nya kategorier har lagts till: Bäst användning av direct, Data, Digitala- och socialakanaler samt Kampanj. Totalt består Guldnyckeln av 21 kategorier varav 16 är anmälningsbara. Läs mer om tävlingen här.

Från och med den 13 december är det möjligt att skicka in sina bidrag, deadline är den 1 februari 2018.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-12-06 08.44Uppdaterad 2017-12-07 14.39

Ämnen i artikeln:

Guldnyckelns jury 2018:

Björn Ståhl, Ingo – Ordförande

Anders Kåpe, Dear FriendsAnna Kågström, TelenorAnna-Karin Lundgren, SmickerCaroline Andersson, KingFredrik Sundqvist, MRM Mc CannGustav Egerstedt, Saatchi & SaatchiJenny Engström, Svenska Turistföreningen Joakim Brinkenberg, WelcomJohanna Åberg, ATGJosefine Billström, FacebookKatarina Borgedahl, DetKlara Eide, M&C SaatchiKristina Berg, DDB NordLina Forsström, PostnordLotta Cabrera Persson, MeckaMagdalena Strömberg, If Skadeförsäkring Magnus Jakobsson, ÅkestamHolstMagnus Rimsby, InsightOneMalin Nygren, SASMathias Wikström RBKMattias Andersson, House of friendsOskar Hellqvist, Abby PriestPatrik Reuterskiöld, Mullen Lowe Brindfors Petter Nylind, VoltPia-Maria Falk, NKUlf Rönnbäck, Pen for hireWilliam Löthman, Garbergs

Guldnyckelns kategorier 2018:

DetaljhandelFinans & försäkringarKonsumtionsvaror & övriga tjänsterResor, transporter & fordonSamhällsservice, utbildning & ideelltTelekom, it & energiUnderhållningHälsa & sjukvårdE- handel & e-tjänsterAnalys och resultat Kundlojalitet

Nya:Bäst användning av Direct DataDigitala och sociala kanaler Kampanj