Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Här är Guldnyckelns nya byrå

Publicerad: 24 september 2010, 07:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Det blir dm-byrån Abakus som får det prestigefyllda uppdraget att marknadsföra Guldnyckeln – branschens svar på Oscarsgalan.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnAbakus

Den 29:e upplagan av Swedmas tävling Guldnyckeln går av stapeln den 24 mars 2011.

Nu står det klart att direktmarknadsföringsbyrån Abakus får uppdraget att marknadsföra tävlingen.

– Vi har erfarenheten som krävs för att ta oss an den kommunikativa utmaningen att driva konceptet Guldnyckeln framåt. Det handlar om att nå olika målgrupper som har delvis olika drivkrafter, men alla förenas av att de brinner för direktmarknadsföring där relationsbyggande med kunderna är avgörande, säger Christel Hedin, VD på Abakus, i ett pressmeddelande.

Abakus startades för 6 år sedan av Christel Hedin och Therese Bengtsson och har idag 10 anställda.

Det blir även vd:n Christel Hedin som leder arbetet med Guldnyckeln.

Bland Abakus övriga kunder finns Svenska Spel, Nordea, Världsnaturfonden WWF och Net1.

– Den byrå vi använder för det här speciella uppdraget måste kunna allt om försäljningsdrivande kommunikation och ha de rätta insikterna om samspelet mellan olika medier och målgrupper, säger Mikael von Ekensteen, VD på Swedma, i ett pressmeddelande.

Förra året hade IK Stockholm uppdraget – som varje år går till en ny byrå.

Arbetsgruppen på Abakus

Christel Hedin, Strateg/projektledare

Tom Magnusson, Copywriter

Pascal Denis, AD

Camilla Sjögren, Produktionsledare

Tom Skillgate, grafisk formgivare

Rasmus Asp, original

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnAbakus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev