Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Här är Försvarsmaktens nya kampanj

Publicerad: 19 Januari 2011, 15:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Se bildspelet på dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

Försvarsmakten

Försvarsmakten ska rekrytera fler specialister. Det är bakgrunden till att 3 800 läkare fått ett direktutskick signerat byrån Frank & Earnest.

– Hela kampanjen går under konceptet "var med om sådant du bara läst om". Det kan man tycka är lite bombastiskt men vi vill inte att det ska uppfattas fel. Vi är noggranna med att inte försköna bilden av krig och elände, det är inte alls det som vi syftar till, säger Christer Andersson, creative director på Frank & Earnest och fortsätter:

– Vi arbetade utifrån vinkeln att den här målgruppen redan sitter med all kompetens och att det här är en utveckling. Det ska betraktas som en merit.

Enligt Christer Andersson har kampanjen gett ett bra gensvar.

– Vi hoppades att de skulle hålla upp bilden mot en ljuskälla och läsa det finstilta intill den deformerade kulan. Uppenbarligen gjorde de precis det för intresseanmälningarna strömmar in, säger Christer Andersson.

Kampanjen kompletteras också av utomhusreklam vid landets universitetssjukhus.

Dagensmedia.se har sökt Försvarets marknadschef Fredrik Svahn.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Försvarsmakten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.