Direktmarknadsföring
Här är årets vinnare i Guldlådan
Publicerad: 23 januari 2014, 09:18
Nu har segrarna i Postens direktmarknadsföringstävling Guldlådan korats. Dagens Media har hela vinnarlistan.
Ämnen i artikeln:
PostenDT
Dante Thomsen
I går gick Guldlådan, där reklamstudenter tävlar om att ta fram de bästa bidragen i kategorierna vägörenhet och b2c, av stapeln.
Årets vinnare i b2c-kategorin var Niklas Olovsson och Urban Wirdheim från Berghs School of Communication som tagit fram bidraget "Det sista glaset" för uppdragsgivaren Systembolaget.
I kategorin välgörenhet vann Nayeli Kremb och Sebastian Snygg från Reklamskolan vid Göteborgs stad för bidraget ”Bortom ord" som tagits fram för Barncancerfonden.
– Det som är extra roligt i år är att vi har fått in bra bidrag från så många skolor. Bland vinnarna finns skolor i Stockholm, Göteborg och Malmö representerade. Bidragen har haft hög kreativ och strategisk höjd och känslan är att framtiden för direktmarknadsföring är ljus, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på Posten, i ett pressmeddelande.
Se alla vinnare nedan:
Vinnarna
B2C med uppdragsgivare Systembolaget
Vinnare:
Det sista glaset
Niklas Olovsson & Urban Wirdheim
Skola: Berghs School of Communication
Välgörenhet:
Vinnare:
Bortom ord
Nayeli Kremb & Sebastian Snygg
Skola: Reklamskolan vid Göteborgs stad utbildning.
Bästa Strategi
Det finns alternativ
Tom Larsson
Skola: Malmö Högskola
Bästa Hantverk
Låt varje barns historia få ett lyckligt slut
Forsbergs skola
Amanda Frykberg, Emmy Glans & Miranda Schmitz
Juryns hedersomnämnande
Den perfekta fyllan
Forsbergs skola
Stina-Marie Olsson, Carl Herner, Mattias Green & Max Andersson