fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Här är årets vinnare i Guldlådan

Publicerad: 23 januari 2014, 09:18

Nu har segrarna i Postens direktmarknadsföringstävling Guldlådan korats. Dagens Media har hela vinnarlistan.

Ämnen i artikeln:

Posten

DT

Dante Thomsen


I går gick Guldlådan, där reklamstudenter tävlar om att ta fram de bästa bidragen i kategorierna vägörenhet och b2c, av stapeln.

Årets vinnare i b2c-kategorin var Niklas Olovsson och Urban Wirdheim från Berghs School of Communication som tagit fram bidraget "Det sista glaset" för uppdragsgivaren Systembolaget.

I kategorin välgörenhet vann Nayeli Kremb och Sebastian Snygg från Reklamskolan vid Göteborgs stad för bidraget ”Bortom ord" som tagits fram för Barncancerfonden.

– Det som är extra roligt i år är att vi har fått in bra bidrag från så många skolor. Bland vinnarna finns skolor i Stockholm, Göteborg och Malmö representerade. Bidragen har haft hög kreativ och strategisk höjd och känslan är att framtiden för direktmarknadsföring är ljus, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på Posten, i ett pressmeddelande.

Se alla vinnare nedan:

Vinnarna

B2C med uppdragsgivare Systembolaget

Vinnare:

Det sista glaset

Niklas Olovsson & Urban Wirdheim

Skola: Berghs School of Communication

Välgörenhet:

Vinnare:

Bortom ord

Nayeli Kremb & Sebastian Snygg

Skola: Reklamskolan vid Göteborgs stad utbildning.

Bästa Strategi

Det finns alternativ

Tom Larsson

Skola: Malmö Högskola

Bästa Hantverk

Låt varje barns historia få ett lyckligt slut

Forsbergs skola

Amanda Frykberg, Emmy Glans & Miranda Schmitz

Juryns hedersomnämnande

Den perfekta fyllan

Forsbergs skola

Stina-Marie Olsson, Carl Herner, Mattias Green & Max Andersson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev