Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Här är årets vinnare i Guldlådan

Publicerad: 23 Januari 2014, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:50

Nu har segrarna i Postens direktmarknadsföringstävling Guldlådan korats. Dagens Media har hela vinnarlistan.


Ämnen i artikeln:

Posten

I går gick Guldlådan, där reklamstudenter tävlar om att ta fram de bästa bidragen i kategorierna vägörenhet och b2c, av stapeln.

Årets vinnare i b2c-kategorin var Niklas Olovsson och Urban Wirdheim från Berghs School of Communication som tagit fram bidraget "Det sista glaset" för uppdragsgivaren Systembolaget.

I kategorin välgörenhet vann Nayeli Kremb och Sebastian Snygg från Reklamskolan vid Göteborgs stad för bidraget ”Bortom ord" som tagits fram för Barncancerfonden.

– Det som är extra roligt i år är att vi har fått in bra bidrag från så många skolor. Bland vinnarna finns skolor i Stockholm, Göteborg och Malmö representerade. Bidragen har haft hög kreativ och strategisk höjd och känslan är att framtiden för direktmarknadsföring är ljus, säger Carin Ivrell, ansvarig för Guldlådan på Posten, i ett pressmeddelande.

Se alla vinnare nedan:

Vinnarna

B2C med uppdragsgivare Systembolaget

Vinnare:

Det sista glaset

Niklas Olovsson & Urban Wirdheim

Skola: Berghs School of Communication

 

Välgörenhet:

Vinnare:

Bortom ord

Nayeli Kremb & Sebastian Snygg

Skola: Reklamskolan vid Göteborgs stad utbildning.

 

Bästa Strategi

Det finns alternativ

Tom Larsson

Skola: Malmö Högskola

 

Bästa Hantverk

Låt varje barns historia få ett lyckligt slut

Forsbergs skola

Amanda Frykberg, Emmy Glans & Miranda Schmitz

 

Juryns hedersomnämnande

Den perfekta fyllan

Forsbergs skola

Stina-Marie Olsson, Carl Herner, Mattias Green & Max Andersson

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Posten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.