Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Han kampanjar med vinterbad

Publicerad: 1 Februari 2011, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Säkerhetsföretaget F-secure lanserar en ny partnerplattform och kampanjar med direktreklam - och vinterbad.


Kampanjen, signerad Roi Division gick ut på att få så många som möjligt att logga in på F-secures nya partnerportal, där man bland annat kan skriva offerter och ansöka om kampanjbidrag.

Under kampanjen skickade Roi Divison ut direktreklam, där Anton Wennström, marknadsansvarige på F-secure, lovade att vinterbada om antalet inloggade på portalen gick över 250 personer innan 28 januari.

Något som också uppnåddes.

– Att vinterbada ligger rätt långt från vad jag betraktar som njutning, men med tanke på att betydligt fler än vi räknade med loggade in var det helt klart värt det. Vi kommer inte att få hundratusentals visningar på Youtube, men vi kommer att nå dem vi vill nå, säger Anton Wennström i ett pressmeddelande.

Här kan du se filmen.

<iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/JX0loJHHWzg" frameborder="0" allowFullScreen></iframe>

Arbetsgrupp Roi Division

Projektledare: Nille Fornelius

Copywriter: Per Sommarström

Art director: Jonas Lundqvist, Max Näslund

Original: Jonas Lundqvist

Produktionsledare: Kim Aldenbro

Regissör: Nille Fornelius

Filmfotograf & Ljud: Adam Liam McCleery

Post produktion: Sami Sinervä

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.