Direktmarknadsföring
Han blir försäljningschef på Webtraffic
Publicerad: 27 augusti 2010, 04:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41
Johan Skogström är ny försäljningschef på Shibsteds annonsnätverk Webtraffic.
Johan Skogström kommer närmast från Familjeapoteket, och har tidigare även varit försäljningschef på Eniro och affärsområdeschef på Getupdated.
– Jag fick upp ögonen för Webtraffic när jag jobbade på Getupdated, och tyckte att det verkade vara ett intressant bolag med starka varumärken och produkter, säger Johan Skogström, och fortsätter:
– Jag har tidigare jobbat både i stora bolag och i entreprenörsbolag och Webtraffic är både och.
På Webtraffic blir Johan Skogström ansvarig för 13 säljare. Han efterträder Oskar Sardi som slutar vid månadsskiftet för att driva eget företag.
Webtraffic köptes av Schibsted 2007. Bolaget omsatte 100 miljoner kronor förra året och räknar med att omsätta omkring 160 miljoner kronor i år.