Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag16.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Han blir försäljningschef på Webtraffic

Publicerad: 27 Augusti 2010, 04:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:41

Johan Skogström är ny försäljningschef på Shibsteds annonsnätverk Webtraffic.


Ämnen i artikeln:

SchibstedannonsnätverkWebtraffic

Johan Skogström kommer närmast från Familjeapoteket, och har tidigare även varit försäljningschef på Eniro och affärsområdeschef på Getupdated.

– Jag fick upp ögonen för Webtraffic när jag jobbade på Getupdated, och tyckte att det verkade vara ett intressant bolag med starka varumärken och produkter, säger Johan Skogström, och fortsätter:

– Jag har tidigare jobbat både i stora bolag och i entreprenörsbolag och Webtraffic är både och.

På Webtraffic blir Johan Skogström ansvarig för 13 säljare. Han efterträder Oskar Sardi som slutar vid månadsskiftet för att driva eget företag.

Webtraffic köptes av Schibsted 2007. Bolaget omsatte 100 miljoner kronor förra året och räknar med att omsätta omkring 160 miljoner kronor i år.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.