Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

Guldnyckelns nya samarbetspartner – Echo Awards

Publicerad: 25 Januari 2012, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:35

Världens största effekttävling i direktmarknadsföring, Echo Awards, kommer till Sverige – och blir samarbetspartner med Guldnyckeln.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnEcho AwardsSwedma

Redan i oktober 2010 kunde dagensmedia.se berätta att Swedma, intresseorganisationen för direktmarknadsföring, har försökt att ta Echo Awards, den största direktmarknadsföringstävlingen i världen, till Sverige.

Nu står det klart att de två direktmarknadsföringsaktörerna blir partners inför nästa upplaga av Guldnyckeln. Det genom ett officiellt partnerskap.

– Det här är riktigt kul och visar tydligt den internationella höjd Guldnyckeln nu utvecklats till, säger Marianne Lager, Swedmas informationschef och projektansvarig för Guldnyckeln i ett pressmeddelande.

Det nya samarbetet har fått namnet International Echo Awards Alliance Partnership och innebär att årets Guldnyckeln-vinnare direkt kvalificerar sig till semifinalen i årets upplaga av International Echo Awards.

Som dagensmedia.se tidigare har berättat har Guldnyckeln genomgått ett stort förnyelsearbete där amtliga kategorier gjorts om för att göra tävlingen mer internationell.

Guldnyckeln 2012 äger rum på Globen Annexet i Stockholm den 22 mars.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.