onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Guldnyckelns nya ordförande

Publicerad: 27 februari 2012, 11:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

DM-branschens galaGuldnyckeln får en ny tävlingsgeneral. Jonas Åkerlind tar över när Johan Blomström hoppar av.

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedma

MS

Martin Schori


-  Johan har varit en fantastisk resurs i de senaste åren utvecklingsarbete av Guldnyckeln. Samarbetet mellan oss har varit otroligt inspirerande och Johans engagemang och kunnande har varit en avgörande del in i de förändringar som skett, säger Marianne Lager, informationschef på Swedma, i ett pressmeddelande.

Johan Blomström har varit ordförande för tävlingen, som nyligen inlett ett samarbete med världens största effekttävling i direktmarknadsföring, Echo Awards, i tre år.

Han ersätts nu av Jonas Åkerlind, som har en bakgrund på byråer som Draft FCB, Ogilvy/Ingo och Trackster. I dag driver han egna byrån Rekommendationsbyrån.

-  Det är alldeles utmärkt att Guldnyckeln nu har ett liknande perspektiv som Echo Awards. Det gör tävlingen mer intressant, inte minst för marknadschefer. Jag hoppas att det ska få fler företag och byråer att tävla internationellt, säger Jonas Åkerlind.

Guldnyckeln 2012 äger rum på Globen Annexet i Stockholm den 22 mars.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev