Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Guldnyckeln – de har störst chans att vinna

Publicerad: 15 Mars 2016, 12:59
Uppdaterad: 15 Mars 2016, 13:01

Bild 1/2  På bild: BRIS kampanj "Abused emoji" som blivit nominerad inom kategorierna, e-handel, samhällsservice samt kreativitet– och innovation.

En byrå har kammat hem sex nomineringar i fyra olika kategorier.


Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Ikväll delas de traditionella nycklarna ut till de byråer och annonsörer som lyckats skapa den mest strategiska, kreativa och effektiva direktmarknadsföringen i Sverige.

Förra året var det byrån Shout som tog hem den prestigefyllda diamantnyckeln för kampanjen ”Den roliga kön” för Liseberg. Samma kampanj som även gav dem en guldnyckel i kategorin underhållning samt en bronsnyckel i kreativitetspriset. Shout blev därmed vinnaren i förra årets gala.

I år är det Garbergs som kammat hem flest nomineringar, sex stycken i fyra olika kategorier för deras kampanjer "First person lover" med Björn Borg, och "Abused emoji" med BRIS.

Dagens Media ringer upp Sedir Ajeenah, copywriter på Garbergs, inför kvällens tävling.

Hur känns det?

– Det känns bra, vi är självklart jätteglada över att vara nominerade till så många kategorier.

Varför tror du att just ni fått flest nomineringar?

– Egentligen vill jag inte spekulera varför vi har fått så många nomineringar. När det kommer till Björn Borgs kampanj kan det handla om kombinationen att spelvärlden börjat explodera men att kommunikationsbranschen inte varit så snabba och att vi fått så många fina omdömen från människor som gillar att spela.

Hur ska ni fira om ni vinner?

– Jag har faktiskt presentationer 09:00 och 10:30 imorgon, så för mig blir det inte helt vilt, men självklart blir det lite champagne.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev