Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

Ellos tvingas rensa i kundregistret

Publicerad: 5 September 2013, 05:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Ellos läxas upp av Datainspektionen, DI.


Ämnen i artikeln:

DatainspektionenEllos

Passiva kunder har tidigare varit kvar i Ellos register i sex år efter det senaste köpet, och har därmed kunnat nås av företagets reklamutskick.

Ellos ändrade nyligen tidsgränsen till tre år, men det räcker inte enligt DI, som tvingar företaget att gallra bort alla kunder som inte har haft ett ”kundförhållande” med Ellos de senaste två åren.

DI startade sin granskning efter att myndigheten fått klagomål från tidigare Ellos-kunder.

”Det gör mig jäkligt upprörd att Ellos i det här fallet inte respekterar mig. Dom har till  och med ett kundnummer inbakat i min adress. Jag vet inte vad mer jag kan göra, men jag känner mig som jag sa tidigare kränkt av Ellos, eftersom dom inte respekterar min vilja”, skriver en upprörd ex-kund till DI.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

DatainspektionenEllos

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev