Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

"Direktreklamen når rätt målgrupper"

Publicerad: 14 Maj 2014, 07:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Enligt Icebreaks undersökning rankar svenska konsumenter oadresserad direktreklam som den mest intressanta reklamkanalen.


Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Mer än var tredje konsument uppger att de tar del av oadresserad direktreklam och att de utnyttjat erbjudandena, visar Icebreaks årliga kartläggning av svenska konsumenters reklamvanor.

Direktreklamjätten Svensk Direktreklams välkomnar resultatet.

– Ökad segmentering gör att direktreklamen både når rätt målgrupper och uppfattas som allt mer relevant i konsumenternas jakt på bra erbjudanden, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam, i ett pressmeddelande.

Trots den ökade användingen av digitala medier upplever svenska konsumenter traditionella reklamkanaler som mer intressant, enligt undersökningen.

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.