Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Direktmarknadsföring

"Direktreklamen når rätt målgrupper"

Publicerad: 14 Maj 2014, 07:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Enligt Icebreaks undersökning rankar svenska konsumenter oadresserad direktreklam som den mest intressanta reklamkanalen.


Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Mer än var tredje konsument uppger att de tar del av oadresserad direktreklam och att de utnyttjat erbjudandena, visar Icebreaks årliga kartläggning av svenska konsumenters reklamvanor.

Direktreklamjätten Svensk Direktreklams välkomnar resultatet.

– Ökad segmentering gör att direktreklamen både når rätt målgrupper och uppfattas som allt mer relevant i konsumenternas jakt på bra erbjudanden, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam, i ett pressmeddelande.

Trots den ökade användingen av digitala medier upplever svenska konsumenter traditionella reklamkanaler som mer intressant, enligt undersökningen.

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

Svensk Direktreklam

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev