Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Diamantnyckeln till DDB

DDB Stockholm får gå hem med Guldnyckelns ädlaste valör.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Mars 2014, 06:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:44

Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Vinner gör byrån för Lufthansas kampanj ”Är du Klaus-Heidi?”. Därmed har bidraget fått den högsta totalpoängen av juryn.

Motiveringen lyder:

”1963 hyllade John F Kennedy ett helt folk med vad som skulle bli ett av världens mest klassiska citat: ”Alla fria människor, var de än lever, är medborgare i Berlin och således känner jag, som en fri människa, stolthet över orden Ich bin ein Berliner!”. 50 år senare lanseras nu nästa milstolpe. Idag säger den modigaste av människor, den enda sanna fria svensken, kvinna som man… Ich bin Klaus-Heidi!”

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.