söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

Delad vinst i Guldlådan

Publicerad: 17 februari 2012, 08:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Elever från Beckmans, Berghs och Forsbergs vann Guldlådor i Postens dr-tävling.

Ämnen i artikeln:

Posten

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Sju bidrag var nominerade i Postens dr-tävling Guldlådan, som i år gjorts om till att vara en tävling för reklamskolor.

Arbetsgrupperna fick under max åtta minuter presentera sina bidrag live för juryn och för en inbjuden publik på torsdagskvällen.

Juryn hade svårt att enas om en vinnare i konsumentkategorin och delade därför ut guldlådor till både Beckmans och Forsberg.

Här är kvällens vinnare:

Delad förstaplats i kategorin konsument – hur kan vi öka användandet av QR-koder i Sverige:

• ”QR-porto”– Jonas Eriks och Frida Everling från Beckmans Designhögskola

• ”QR-frimärket” – Rebecka Nyberg och Christian Odelmalm från Forsbergs Skola

Vinnare i kategorin välgörenhet – generera 1000 månatliga givare till WaterAid:

• ”Watermarked” – Emma Karlsson, Sofia Hultman och Thomas Samsioe från Berghs School of Communication

Bästa Hantverk

• ”A(wear)ness” – Manfred Isberg, Moa Stålnacke och Oscar Lindell från Berghs School of Communication

Bästa strategi:

• ”QR-porto” – Jonas Eriks och Frida Everling från Beckmans Designhögskola

”• QR-frimärket” – Rebecka Nyberg och Christian Odelmalm från Forsbergs Skola.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev