Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Direktmarknadsföring

De vann Guldlådan - hela listan

Publicerad: 15 November 2010, 20:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Stor spridning bland de vinnande byråerna i Postens reklamtävling Guldlådan.


Syftet med tävlingen är att "premiera de som utnyttjat dr-mediet på ett effektivt och kreativt sätt".

Tävlingen har sju kategorier varav sex är öppna för reklambyråer och uppdragsgivare. I den sjunde kategorin gör reklamskolorna upp.

DDB Stockholm vann ett nytt reklampris för en Försvarsmakten-kampanj medan Pool tog hem ett guld tillsammans med kunden Gröna Lund.

Priserna delades ut på måndagskvällen på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Alla vinnare:

KREATIVITET B2B

GULD

Kampanj: Ett grönt brev

Byrå: Dragster Kommunikation AB

Uppdragsgivare: Cramo Flyttbara lokaler

Arbetsgrupp: Projektledare: Freddy Olsson. Copywriter: Catja Björklund. Original/formgivare: Alexander Åkerström. Art Director: Dan Stendahl. Produktionsledare: Therese Olander. Övriga: Martin Johansson, Karin Hellström, Petter Jarenskog, Jakob Lingnert, Jonas Skoglund, Marcus Dalgren, Sara Forsberg, Elisabeth Fredén, Martin Joelsson, Johan Magnusson, Maria Melkersson och Alexander Skoglund.

SILVER

Kampanj: Personligt omslag

Byrå: Saatchi & Saatchi

Uppdragsgivare: Sveriges Tidskrifter

BRONS

Kampanj: Wholesale

Byrå: IK Stockholm

Uppdragsgivare: TDC Sverige

 

KREATIVITET B2C

GULD

Kampanj: Test Soldat/Sjöman

Byrå: DDB Stockholm AB

Uppdragsgivare: Försvarsmakten

Arbetsgrupp: Projektledare: Thomas Brenemark. Copywriter: Linus Östholm. Original/formgivare: Patrik Oscarsson. Art Director: Fredrik Lund. Produktionsledare: Tina Munck. Övriga: Henrik Hansson. Art director: Fredrik Simonsson. Copywriter: Magnus Jakobsson

SILVER

Kampanj: Personlig Visning

Byrå: Le Bureau

Uppdragsgivare: Wetterling

BRONS

Kampanj: Drömtåget

Byrå: Lazzo DM Byrå

Uppdragsgivare: Västtåg AB (Västtrafik och SJ)

 

ODR

GULD

Kampanj: Gröna Lund växer

Byrå: Pool

Uppdragsgivare: Gröna Lund

Arbetsgrupp: Projektledare: Lisen Stålberg Olmert. Copywriter: Jenny Åberg Hüttner, Stina Lövling. Original/formgivare: Ylva Petersdotter. Art Director: Baris Berktan, Karl Andersson. Produktionsledare:Caroline Staedler. Övriga: Arvid Axland.

SILVER

Kampanj: Legoland Billund Resort

Byrå: Start Communication

Uppdragsgivare: Stena Line Scandinavia AB

 

LOJALITET

GULD

Kampanj: Din guide till nästa smultronställe

Byrå: Smicker

Uppdragsgivare: Svenska Turistföreningen

Arbetsgrupp: Projektledare: Gabrielle Grette. Copywriter: Jesper Tillberg. Original/formgivare: Kim Eriksson och Mikael Porselid. Art Director: Oscar Bengtsson. Produktionsledare: Therese Bjuråker. Övriga: Pepe Larsson.

SILVER

Kampanj: Club Bumerang

Byrå: DAD Direct AB

Uppdragsgivare: Svenska Bil AB

BRONS

Kampanj: Du missar väl inte poängen – SF Bioklubben

Byrå: Smicker

Uppdragsgivare: SF Bio AB

 

REKLAMSKOLOR

GULD

Kampanj: Julkort från okända

Reklamskola: Beckmans Designskola

Uppdragsgivare: Hjärnfonden

Arbetsgrupp: Arthur Röing Baer, Eddie Åhgren, Ludvig Franzén och Per Sturesson.

SILVER

Kampanj: Det är tanken som räknas

Reklamskola: Beckmans Designskola

Arbetsgrupp: Henrik Eriksen och Felix Andersson.

BRONS

Kampanj: En gåva fylld med omtanke

Reklamskola: Berghs School of Communication

Arbetsgrupp: Kim Liedberg, Joanna Fransson, Erik Friberg, Linnea Sigurdson, Monika Lindquist och Carolina Martinsson.

 

EFFEKT B2B

GULD

Kampanj: Trött på krånglig fakturahantering?

Byrå: Roi Division

Uppdragsgivare: Eurocard AB / Dicom Datautveckling AB

Arbetsgrupp: Projektledare: Carlo Stecksén / Nille Fornelius. Copywriter: Per Sommarström / Emily Bjerner. Original/formgivare: Jessica Lindhoff. Art Director: Jonas Lundqvist. Produktionsledare: Kim Aldenbro.

SILVER

Kampanj:  Provjobba

Byrå: Lowe Brindfors

Uppdragsgivare: Huvudstaden

BRONS

Kampanj: Personligt omslag

Byrå: Saatchi & Saatchi

Uppdragsgivare: Sveriges Tidskrifter

 

EFFEKT B2C

GULD

Kampanj: Genväg till egen lägenhet

Byrå: Welcom

Uppdragsgivare: HSB Göteborg

Arbetsgrupp: Projektledare:  Ulrika Brinkenberg. Copywriter: Niclas Hallgren. Original/formgivare: Charlotte Askari. Art Director: Andreas Larsson. Produktionsledare: Marie Enelund-Moore.

SILVER

Kampanj: En försäkring till hundiga hundar

Byrå: Tackolov

Uppdragsgivare: Dina Försäkringar

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.