torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Direktmarknadsföring

De kan vinna Guldnyckeln

Publicerad: 15 februari 2012, 08:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

36 bidrag är nominerade till årets upplaga av dm-tävlingen Guldnyckeln. Men i tre kategorier har juryn valt att inte nominera några bidrag alls.

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedma

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Inför året tävling gjordes kategorierna i Guldnyckeln om helt. Istället för de tidigare huvudkategorierna, till exempel Enskilt bidrag b2c och b2b, samt Integrerat b2b och b2c, delas Guldnyckelns priser istället in i tio olika branscher.

I tre kategorier har juryn inte nominerat några bidrag alls, på grund av att bidragen inte hållit tillräckligt hög nivå. I kategorierna Fordon, Friskvård, sjukvård och hälsokost, samt Resor och transporter kommer det därför inte att delas ut några priser.

Totalt är 36 bidrag nominerade i de övriga kategorierna, dessutom till kommer personliga nomineringar i Årets ad och Årets copywriter.

MRM Stockholm och Smicker har flest vinstchanser med fem nomineringar vardera.

Priserna delas ut på en gala i Stockholm den 22 mars. Tävlingen arrangeras av branschorganisationen Swedma.

Alla nominerade bidrag

HUVUDKATEGORIER

Telekom-, IT-, el-, olje- och bensinbolag

* En lönsam julgåva, Bredbandsbolaget av IK Stockholm

* Fjärrkontrollsförenklaren, Viasat av ROI Division

* Smakfullt erbjudande från ComHem av Smicker

* Hantverkarkampanjen, 3 Företag av MRM Stockholm

Finansiella produkter och tjänster samt försäkringar

* Företagsrådgivare på väg, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann

* Brevet utan erbjudande, IF av MRM Stockholm

* Ta hand om kärleken, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann

* Planera framtiden, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann

* Alla uppfinningar är redan gjorda, Chalmers tekniska högskola av Augusti

Samhällsservice, skolor samt ideella organisationer

* Hjälp barn att hitta hem, Röda Korset av Gadd och Naked

* Framtidens skolkatalog, Borås Stad av Mecka

* Elda upp din inbjudan, IHM Business School av Welcom

* Inte för alla, Bonniers Konsthall av DDB Stockholm

Produkttillverkning

* Darwin vs. Gutenberg, MittMedia Print av dos Santos & Thunholm

* Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble av Saatchi & Saatchi

Publicering

* Firmafest med Arvingarna, Gröna Lund av Pool

* Återkomsten, Parks and Resorts av Pool

Detaljhandel

* Lansering av ICA Student, ICA av KING

* Bränn BH:n, Department and Stores (NK) av Garbergs

* Jakten på den rätta, Department and Stores (NK) av Garbergs

* Sportkronan, Team Sportia av Welcom

Övriga tjänster för konsumenter och företag

* QRistmas!, INGO av INGO

* FRAMGÅNGSKARTAN: E-HANDELSTESTET, Posten av Åkestam Holst

* Pick n Play, Mc Donald´s Sverige av DDB Stockholm

* Origamiarenan, Stockholm Glob Arenas av Pool

SPECIALPRISER

Analys- och resultatpriset

* Analys på varje sida, Åhléns av Kaplan

* Bygg din Volvo – RM-versionen, Volvo Personvagnar av Smicker

* KappAhl – Vem vill byta klubb?, KappAhl av Smicker

Bästa kundlojalitetsprogram

* ApoPlus: Recept på ett riktigt apotek, Apoteket AB av Kaplan

* Min Volvo – Mitt lojalitetsprogram, Volvo Personvagnar av Smicker

* Hemtex – Klubben för hjältar, Hemtex AB av Smicker

Kreativitetspriset

* Liggprofilen, LAFA av ESTER

* Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble Nordic av Saatchi & Saatchi Stockholm

* Couple Up to Buckle Up, Scandinavian Airlines SAS av Crispin Porter+Bogusky

* Inte för alla, Bonniers Konsthall av DDB Stockholm

* Benet i busken, Hertz av Pool

PERSONLIGA PRISER

Årets Art Director

* Inte för alla, Bonniers Konsthall: Art Director, Lisa Karlsson DDB Stockholm

* NK Bränn BH’n: Art Director, Johan Wilde, Garbergs

* Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble: Art Director, Gustav Egerstedt & Lisa Engardt, Saatchi & Saatchi Stockholm

Årets Copywriter

* Kärlek på Folkoperan, Folkoperan: Copywriter, Stefan Pagreus, Lowe Brindfors

* Inte för alla, Bonnier: Copywriter, Daniel Vaccino

* Planera för framtiden, SEB: Copywriter, Johan Söderberg, MRM Starsky

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev