Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Coop segrare i Gyllene Lådan

Hederspriset Gyllene Lådan går i år till Coop, som stod som segrare under Guldnyckelns seminariedag. ”Det känns fantastiskt bra”, säger Coops Jonas Taube.

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Mars 2019, 15:22

Ämnen i artikeln:

CoopGuldnyckeln

Coop vinner årets upplaga av Gyllene Lådan, som premierar reklam i brevlådan.

Hederspriset Gyllene Lådan delas ut till den dr-aktör som på ett föredömligt sätt använt brevlådan som kanal. Vinnare i år blev Coop som tävlade mot Jysk och Guldfynd. 

Läs mer: Här är de nominerade till Gyllene Lådan 

– Det känns fantastiskt bra. Dr är vår viktigaste säljdrivande kanal och vi jobbar systematiskt med att inkludera alla andra kampanjer i dr-kanalen, säger Jonas Taube, reklam- och inhousechef på Coop. 

Motiveringen lyder bland annat: ”Genom att systematiskt analysera och följa upp, förändra och förbättra, och genom nytänkande och kreativitet lyckas man vecka efter vecka förmedla matinspiration och prisvärda erbjudanden som lockar kunder till företagets alla butiker.

Svensk Direktreklam har tillsammans med Swedma instiftat hederspriset Gyllene Lådan för att premiera annonsörers direktreklam utifrån kreativitet, analys, affärsnytta och räckvidd. Förra året gick priset till Viking Line. 

Ämnen i artikeln:

CoopGuldnyckeln

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.