Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Direktmarknadsföring

Äkta par kan vinna – samma kväll

På Guldnyckeln 2013 har paret Lisa och Daniel Vaccino chans att bli årets ad respektive årets copy.


Publicerad 2013-03-21 09:45
Uppdaterad 2015-12-06 13:51

Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Dela artikeln:

Daniel och Lisa Vaccino gifte sig för knappt ett år sedan. De jobbar båda på DDB Stockholm, byrån som toppar nomineringsligan till årets upplaga av Guldnyckeln.

Nu står det klart att Guldnyckelns personliga priser "årets ad" och årets copy" kan bli en ren familjeaffär.

Lisa Vaccino, 30, är nominerad till årets art director för kampanjen "En på hundra" för Bonniers Konsthall.

Hennes man Daniel Vaccino, 35, är nominerad till priset årets copywriter för kampanjen "Ett mer mångsidigt Gula sidorna" för Eniro.

Copywritern Daniel Vaccino värvades 2010 till DDB Stockholm från Ester, där han bland annat jobbat med Lafas uppmärksammade och prisade kondomkampanjer.

Samma år började Lisa, som då hette Karlsson, på byrån. Hon kom då kom direkt från Beckmans

De personliga priserna i Guldnyckeln utses genom att juryn finkammar samtliga bidrag efter extraordinärt hantverk. Förra året vann ad:n Johan Wilde, Garbergs, samt copyn Stefan Pagreus, Lowe Brindfors. 2011 vann DDB-medarbetaren Magnus Jacobsson priset årets copy.

Hela listan – de vinna Guldnyckelns personliga priser

Årets AD

• Lisa Vaccino, DDB Stockholm (Kampanj: En på Hundra för Bonniers Konsthall)

• Gavin Smart, Welcom (Kampanj: Julens samlartallrik för Gatans Lag)

• Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi Stockholm (Kampanj: Original vs. Remake för Elmsta 3000 Horror Fest)

• Alexander Fredlund, Martin Baude & André Persson, TBWA (Kampanj: The Ice Record Project för Shout Out Louds)

Årets copywriter

• Daniel Vaccino, DDB Stockholm (Kampanj: Ett mer mångsidigt Gula sidorna för Eniro)       

• Martin Lundgren & Jeff Salomonsson, DDB Stockholm (Kampanj: Vem bryr sig? för Försvarsmakten)

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.