Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Zlatan-klipp populärast på webben

Publicerad: 23 April 2013, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

En fjärdedel av de mest sedda klippen på webben under det första kvartalet hade "Zlatan" i titelnamnet.


Enligt nya siffror från MMS var "Melodifestivalens" final det mest sedda programmet på webben under årets första kvartal, med en webbpublik på knappt 132 000.

Bakom musiktävlingens deltävlingar kommer "Top Model Sverige" in på plats fem med 64 000 tittare.

Bland de mest sedda klippen fanns "Zlatan" med i en fjärdedel av titlarna i topp 25-listan. Totalt har de startats 250 000 gånger.

Det allra populäraste klippet med fotbollsspelaren var "Zlatan och Barton i bråk",

Jämfört med förra årets första kvartal såg fler på webb-tv under årets första tre månader, även om antalet startade webb-tv-program var färre.

– Att antalet starter är färre medan den spenderade tiden har ökat kan bero på att det har publicerats en större andel längre format under det första kvartalet 2013 jämfört med samma period förra året, säger Martin Hehrne, onlinechef på MMS i ett pressmeddelande.

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.