Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Zäta och Bäckis i Svenska Spels kampanj

Publicerad: 21 september 2010, 03:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Svenska Spel, tillsammans med Hockeyförbundet, använder Nicklas Bäckström och Henrik Zetterberg för att lyfta tränarkåren.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Svenska Ishockeyförbundet har sedan början av 2000-talet satsat på tränar- och talangutveckling och förstärker nu initiativet med projektet Hockeyakademin, sponsrat av Svenska Spel.

Sponsringen aktiveras med två reklamfilmer som bygger på samma tema. En tränare som syns i bild och raljerar om en icke namngiven spelares brister som junior. Sedan panorerar kameran och visar – i den ena filmen – Nicklas Bäckström från Washington Capitals och i den andra, Henrik Zetterberg från Detroit Red Wings.

– Vi ville göra något som fångar intresset. Man ska bli lite nyfiken på vem han pratar om och poängen är ju att det är självklart att tränaren tränar spelaren, men vem tränar tränaren, säger Håkan Andersson, projektledare för hockeysponsring på Svenska Spel.

Inom projektet Hockeyakademin ryms tolv stycken heltidsanställda utbildare som hjälper och utbildar landets tränare. Svenska Spel är en mångårig sponsor av hockey på elitnivå men ser ett värde att synas också utanför de stora arenorna.

– Vi har ändrat sponsorstrategi en aning. Vi lägger nu också resurser på att lyfta bredden bland pojk- och flicklagshockey. Hockeyakademin är ett projekt som synkar in i det.

Filmerna ska visas på Hockeyakademiens sajt och på mediekuberna runt om i landets ishallar.

Kampanjen är gjord av JJP.

Arbetsgrupp JJP:

Projektledare: Daniel Björklund

Copy: Johan Nilsson

AD: Anna Romson, Andreas Norrefjord

Produktionsledare: Karolina Strömgren, JJP/TOL

Webb/digitalt: Suddenly STHLM

Film: Flodell Film

 

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev