Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ytterligare en otrohetssajt till Sverige

Publicerad: 17 Februari 2011, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Internationella otrohetssajten Ashleymadison.com kommer i en svensk version. Nu söker bolaget reklam- och pr-byrå för lanseringen av den kontroversiella tjänsten.


Den norska otrohetstjänsten Viktoria Milan väckte stor uppmärksamhet när den lanserades i Sverige förra året. Nu hoppas företaget bakom Ashley Madison på samma intresse.

– Vi har sett att vi har fått mycket trafik från Sverige till våra sajter, men man måste bo i landet för att kunna logga in, säger Europachefen Constantin Dietrich som var i Sverige i förra veckan för att träffa potentiella samarbetspartners till lanseringen i maj.

Han ska spendera ”ett par miljoner euro” på kampanjen och söker nu reklam- och pr- byrå i Sverige.

Tv- och radioreklam ingår i planen och temat blir samma som på övriga marknader: ”Life is short. Have an affair.”

– Kort och enkelt. Vi har haft samma devis sedan starten och den har fungerat väldigt bra.

Ashleymadison.com grundades i Kanada 2002 och är en dejtingsajt för människor i en parrelationer –  som ändå vill ha en affär. I dag har sajten över 8 miljoner medlemmar.

– Vi insåg att upp till 30 procent av medlemmarna på traditionella dejtingsajter ljög om sin relationsstatus. Hos oss behöver man inte smussla, säger Ashley Constantin.

 Ashley Madison vänder sig först och främst till kvinnor. Om har kvinnorna kommer männen automatiskt, är inställningen.

– Dessutom finns det ett behov av platser där kvinnor kan känna sig trygga. Det finns många oseriösa sajter, säger Constantin Dietrich.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.