Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Youtube-nätverket ENT skrotas

Foto: Flickr

Bonnier Magazines & Brands bekräftar till Mediepodden att man lägger ner Youtube-nätverket ENT.


Publicerad 2018-12-06 13:07

Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines Brands

Dela artikeln:

I det senaste avsnittet av Mediepodden avslöjar Olle Lidbom och Emanuel Karlsten att Bonnier Magazines & Brands nu ska lägga ner Youtube-nätverket ENT. 

"Vi har beslutat att vi lägger ner det nu per sista december", säger Caroline Ensér, influencerchef på Bonnier Magazines & Brands, i podden. 

På frågan om varför man landat i det beslutet, svarar hon att de "helt enkelt inte lyckats få något snurr på det".

Det var TV4 som lanserade ENT år 2015, med målet att nå en ung publik på de plattformar där de befinner sig. 

Under åren har bland annat humorgruppen De Vet Du, skådespelaren och komikern Ellen Bergström, Youtubestjärnan Keyyo och träningsprofilen Ida Warg ingått i ENT:s nätverk av profiler. 

I februari i år stod det klart att verksamheten skulle flytta över till Bonnier Magazines & Brands, som inte har haft ett helt lätt år. 

I slutet av sommaren berättade Dagens Media om nedskärningar på 55 tjänster, och så sent som i november bekräftades varsel om ytterligare 50 tjänster

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.