Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Yahoo lägger 100 miljoner dollar på kampanj

Publicerad: 24 September 2009, 09:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Yahoo vill relansera sig med payoffen "It's you". Prislappen ligger på 100 miljoner dollar.


Kampanjen ska ge nytt liv åt portalen Yahoo och rullas ut i USA på måndag vilket följs av övriga världen. Enligt Mediapost ska kampanjen rulla hela 2010.

Sloganen som åter ska sätta Yahoos varumärke på kartan igen är "It's you". Enligt Elisa Steele, marknadschef och vice vd på Yahoo, så ska detta signalera företagets fokus på möjligheterna att göra sajten personlig och att man vill hjälpa användarna att få all den information som finns på nätet och som man vill komma åt samlad på ett ställe. Kampanjen ska förutom på nätet även gå i tv.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.