Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Woo blir Bonniers nya annonsplattform

Publicerad: 27 April 2015, 10:37
Uppdaterad: 23 September 2016, 07:53

Woo ska göra att Bonniers annonsörer ska kunna köpa reklam i TV4 Play, Expressen och Dagens Nyheter – samtidigt.


Tidigare kunde Dagens Media avslöja att Bonnier planerar en ny programmatisk videoannonsplattform. Nu är det klart att plattformen ska gå under namnet Woo och släppas inom kort.

Syftet är att annonsköpare  ska kunna köpa kampanjer ur hela Bonniers videoinnehåll samtidigt. Först ut är TV4 Play, Expressen, Dagens Nyheter och Dagens Industri.

– Woo lanseras med en tydlig ambition att ständigt utvecklas och förändras i takt med marknaden, säger Nicklas Norrby, ansvarig för Woo, i ett pressmeddelande.

I samband med lanseringen återvänder Sanny Ekstrand till TV4-gruppen. Han kommer närmast från United Screens där han har varit försäljningschef.

– Det händer otroligt mycket på medie- och reklammarknaden just nu. Den förändring och digitala transformation som TV4-gruppen driver är oerhört spännande, säger Sanny Ekstrand i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Det finns en stor potential att utveckla nya affärer, där Woo är en. Det känns inspirerande att få vara med och bidra till TV4:s och Bonniers vidare utveckling och erbjudande.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.