Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Wisely gör viralkampanj för Oriflame

Publicerad: 3 November 2010, 13:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Wisely vinner pitch om att göra kosmetikajätten Oriflames nästa europeiska viralkampanj.


– Wisely var väldigt bra på att kombinera professionalitet med kreativitet. De gjorde ett helhetskoncept som tog hand om inte bara kampanjen i sig utan också man ska få den att att spridas, säger Jonas Sjöstedt, Social Media Manager på Oriflame.

Wisely har fått i uppdrag att locka nya kunder och kosmetikakonsulenter för Oriflame med en viralkampanj. Satsningen lanseras först i Ryssland, men tanken är att översätta den på olika språk för att sen rulla ut den i flera europeiska länder.

– Det kommer att vara en kampanj för att öka förståelsen om vår affärsmodell, men jag kan inte berätta mer nu, säger Jonas Sjöstedt.

Wisely gör uppdraget i samarbete med B-Reel. Arbetet är igång och ska lanseras på den ryska marknaden i februari nästa år.

Arbetsgrupp Wisely:

Rickard Lundberg

Kenneth Danielsson

Crille Lampa

Erik Stridh

 

Produktionsbyrå: B-Reel

Digitalt: B-Reel

Film: B-Reel Films

Regissör: Tom Malmros

Fotograf: Christian Haag

 

Ori?ame: Jonas Sjöstedt

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.