Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Wimp satsar på reklamfritt

Publicerad: 13 december 2012, 06:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

En gratis musiktjänst utan reklam. Det lanserar den Schibsted-ägda Spotify-utmanaren Wimp i dag.


Syftet med den nya gratistjänsten är att fler svenskar ska upptäcka Wimp och därmed välja att köpa hela tjänsten.

För att göra streamingtjänsten ännu mer attraktiv har reklamavbrotten dessutom bytts ut mot information från Wimp.

– Musikstreaming handlar inte längre om att bara erbjuda tillgång till miljontals låtar på din dator och mobil. Det handlar allt mer om att leverera inspiration och upplevelser som tar folk närmare musiken och artisterna och gör det lätt att upptäcka ny musik inom alla genrer. Vi ska vara bäst på detta och vi ser verkligen fram emot att låta ännu fler svenskar prova på vår tjänst nu, säger vd:n Fredrik Nyström i ett pressmeddelande.

Samtidigt uppdateras också streamingtjänsten med flera nya tjänster som exempelvis en radiofunktion och möjligheten att söka i spellistor. Dessutom kopplas nya Wimp samman med Facebook och med Aftonbladet, där användaren ska kunna spela musik från streamingtjänsten direkt på tidningens sajt.

Wimp kommer även i fortsättningen att kosta 99 kronor i månaden i mobilen.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.