Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Widespace tar tillbaka Expressen

Publicerad: 16 november 2011, 04:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Det mobila annonsnätverket Widespace förlorade säljuppdraget för Expressen i mobilen till Abilty Mobile – nu har de tagit tillbaka det igen.


Ämnen i artikeln:

Widespace

– Det stämmer. Vi tar över säljuppdraget och ska också leverera ny teknik till deras appar och mobilsajter, säger Henric Ehrenblad, styrelseordförande i Widespace.

Avtalet innebär att Widespace, tillsammans med Expressen, utvecklar den mobila affären inom både försäljning och teknik. Utöver Expressen ingår också Kvällsposten och GT i avtalet.

– Eftersom vi jobbar mycket med målstyrning av annonser så är det en fördel för oss att vara så stora som möjligt. Därför är det här samarbetet med Expressen väldigt spännande.

Hur mycket ökar samarbete på räckvidden i ert nätverk?

– Vi har inte fått de siffrorna än men det blir med några hundratusen unika i veckan, så mycket vågar jag säga utan att säga för mycket.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Widespace

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.