Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Widespace tar in 27 miljoner i riskkapital

Det mobila annonsnätverket Widespace ska växa vidare med riskkapital.


Publicerad 2012-06-29 08:01
Uppdaterad 2015-12-06 14:17

Ämnen i artikeln:

Widespace

Dela artikeln:

Widespace är, utöver ett mobilt annonsnätverk, också ett teknikbolag. Bolaget har tagit fram ett annonshanteringssystem för mobilen som, enligt egen utsago, nu används i fler än 100 länder. För att växa vidare tar de nu in 27 miljoner kronor i riskkapital. Bolagen som går in i Widespace är Industrifonden och Northzone.

– Att få in dem som investerare är mycket goda nyheter både för oss och våra kunder. Det betyder att vi kan fortsätta att utveckla ännu mer innovativa produkter och lägga in en högre växel i vår expansion, säger Henric Ehrenblad, ordförande och en av grundarna till Widespace.

Han fortsätter:

– Det är Northzone som leder investeringen, och Northzone ledde även investeringen till Spotify för några år sedan. Northzones Pär-Jörgen Pärsson, som sitter i Spotifys styrelse, tar plats också i Widespaces styrelse.

Johan Englund, investeringsansvarig på Industrifonden, tar också en plats i Widespaces styrelse. Han säger i ett pressmeddelande:

– Vi har noga följt vad Widespace team har åstadkommit de senaste åren och ser fram emot att få vara med att ta bolaget till nästa nivå.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.