Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Widespace tar chef från Aftonbladet

Publicerad: 17 Maj 2010, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Mobila annonsnätverket Widespace rekryterar Sami Abidi.


På Widespace blir han säljchef.

– Jag hade många intressanta alternativ både inom och utanför Schibsted,  men kände att Widespace har en bra produkt, ett helskönt team och jag ser fram emot att utveckla och marknadsföra Sveriges snabbast växande  och mest spännande mediekanal, säger Sami Abidi, som varit storkundssäljare på Aftonbladet i tre år.

Mobil annonsering omsatte, enligt IRM, drygt 60 miljoner kronor under 2009. Widespaces annonssystem registrerar vad användaren gör efter att ha klickat på en annons, och optimerar annonsvisningarna därefter. 

Enligt egen uppgift når nätverket cirka 1 miljon unika användare i månaden.

De största sajterna i nätverket är Tre, Expressen, TV4, Tele2 och ett flertal landsortstidningar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.