Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Widespace slår försäljningsrekord

Mobilannonsbolaget Widespace slår försäljningsrekord – och rekryterar ny försäljningschef.

Dante Thomsen


Publicerad: 14 Oktober 2013, 06:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:31

Ämnen i artikeln:

Widespace

600 procent i Norge, 500 procent i Finland och 125 procent i Sverige. Så mycket har mobilannonsbolaget Widespace ökat sin försäljning under årets första tio månader.

– Under 2013 har mobilen som annonskanal fått sitt definitiva genombrott. Vi ser samma trend på alla våra marknader. Jag ser stora möjligheter med att jobba nordiskt med annonsörer och kampanjer, säger Toni Kaski, som nu tar klivet upp som nordisk försäljningschef, i ett pressmeddelande.

Samtidigt anställer bolaget Nicklas Sjögren som ny försäljningschef för Sverige. Han har tidigare arbetat på bland annat Schibsted och IDG.

Under 2012 omsatte Widespace 46,4 miljoner kronor. Samtidigt gjorde bolaget en förlust på 15,4 miljoner kronor.

Medeltalet anställda ökade från 10 till 24 under samma år.

Ämnen i artikeln:

Widespace

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.