Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Widespace rekryterar från Schibsted

Publicerad: 18 Januari 2011, 09:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Tidigare i år rekryterade mobila annonsnätverket Widespace säljchefen Sami Abidi från Aftonbladet. Nu knycker man ytterligare en säljare från Schibsted.


Ämnen i artikeln:

SchibstedWidespaceAftonbladet

Toni Kaski kommer senast från en tjänst som Senior account manager på Aftonbladet. Han ska nu ansvara för att bygga upp säljorganisationen tillsammans med säljchefen Sami Abidi, som även han rekryterades från Aftonbladet tidigare i år.

– Det är alltid lite omställning och jag har gått från en stor drake till en lite mindre spelare. Men jag kommer från en bakgrund av små entreprenörer så det ska bli riktigt kul, säger Toni Kaski.

Vad tar du med dig från Aftonbladet?

– Aftonbladet är en fantastiskt bra skola där man exponeras för alla kanaler. Framför allt jobbar man med nästan alla stora annonsörer och bygger upp ett grymt bra kontaktnät.

Som dagensmedia.se har berättat tidigare har Widespace expanderat internationellt och har planer på att anställa ytterligare säljare.

– Jag kom in igår och redan nu sätter vi igång en tredje rekrytering. Marknaden växer snabbt så vi får se vart det här landet bär, säger Toni Kaski.

Enligt uppgifter från Widespace har man Sveriges största räckvidd på smartphones. Företaget finns i 60 länder.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.