Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Widespace lovar högre obs-värde i mobilen

Publicerad: 10 Juli 2015, 07:43
Uppdaterad: 20 September 2016, 12:32

Widespace lanserar Brand View som ska ge högre genomslag för annonser i mobilen.


Ämnen i artikeln:

Widespace

Att skapa synlighet i mobilen är en utmaning för annonsörer och byråer – varje annonsvisning som inte syns för användaren är ett bortkastat medieköp för annonsören.

Det problemet anser nu mobilannonsföretaget Widespace att man har en lösning på.

Enligt Widespace ska Brand View ”leverera annonser med 100 procent viewability baserat på relevans, så att de visas för rätt slutanvändare i varumärkessäkra appar och sajter”.

Det betyder att kampanjerna ska få en högre räckvidd och ett större genomslag. Enligt Widespace egna mätningar ger Brand View ett högre obs-värde i 94 procent av kampanjerna.

– Viewability är ett hett ämne, men vi måste komma ihåg att det inte räcker för att skapa engagemang. Det är snarare är kombinationen av viewability och relevans som är avgörande om man vill uppnå varumärkeseffekt. Brand View är ett steg på vägen mot att förändra sättet hur vi mäter och köper mobil annonsering, säger Patrik Fagerlund, vd på Widespace, i ett pressmeddelande.

Brand View pilotlanseras nu i juli, planen är att rulla ut brett senare i år.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Widespace

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.