Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Widespace lanserar mobil fullskärmsannons

Publicerad: 10 December 2010, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Det mobila annonsnätverket Widespace lanserar ett nytt annonsformat för appar, som täcker hela mobilskärmen.


Det svenska mobila annonsnätverket Widespace har släppt nya formatet ”Widespace Splash”. Annonsformatet täcker hela mobilskärmen och visas under laddningtiden för mobilapplikationer, med en notis att appen laddas. Samma annonsör är även först ut att annonsera med en vanlig mobilbanner efter nedladdningen.

Seven Eleven är först ut i det nya formatet med en kampanj för lussebullar.

– Vi har sett användandet av appar öka dramatiskt och med vår lösning utnyttjar vi nu oanvänd laddningstid för att maximera reklameffekten för våra annonsörer. Tidigare har större annonsformat för mobilen endast varit tillgängligt för mobilsajter, säger Patrik Fagerlund, vd för Widespace i ett pressmeddelande.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.