Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Wenderfalck-konsult till Bees Awards

Publicerad: 14 Februari 2012, 11:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:33

Tor Löwkrantz, digital rådgivare på pr-byrån Wenderfalck, tar plats i juryn för Bees Awards.


Ämnen i artikeln:

Wenderfalck

Det är tredje gången som reklamtävlingen för sociala medier, Bees Awards, arrangeras.

I år representeras Sverige alltså av Tor Löwkrantz.

– Det känns jättekul så klart. Det är en form av bekräftelse på att det finns folk där ute som tycker att vi gör ett bra jobb och besitter kunskap som är viktig, säger Tor Löwkrantz.

Han tycker att det är särskilt viktigt att man i bidragen klarar av att beskriva hur idén kom till.

– Att man kan se tanken bakom den kreativa idén är något jag kommer att leta efter i tävlingsbidragen. Det är så klart viktigt med en bra beskrivning av idén, men också hur man tänkt för att landa i lösningen – vad är affärsutmaningen och kommunikationsutmaningen?

Bees Awards grundades av Cara Drolshagen och Bastien Beauchamp för tre år sedan. Då hade tävlingen 16 kategorier, men har nu expanderat till att omfatta 23 kategorier.

– Jag tycker att tävlingen står sig bra. Det som är intressant är att den är global. Det finns en föreställning om att det nya inom sociala medier bara händer i USA, men det är verkligen ett globalt fenomen.

Vad har du för förväntningar på bidragen?

– Det som har varit intressant de föregående åren är att många stora varumärken som har gjort saker på mindre marknader har varit med. Det finns alltid globala planer och affärsmål, men det är intressant att se hur man tar hänsyn till de lokala förutsättningarna.

Bidrag till tävlingen kan skickas in till och med 4 april. Den 24 maj presenteras vinnarna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Wenderfalck

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev