Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Webtraffic stuvar om – och ökar

Publicerad: 15 Mars 2011, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Schibsteds säljbolag Webtraffic rekordökar intäkterna. Trots det vill vd:n Joakim Pops ta större ansvar för säljet.


Schibsteds annonsnätverk Webtraffic gjorde ett rekordbra 2010, enligt vd:n Joakim Pops. Intäkterna från 2009 på 100 miljoner kronor har nu växt till 160 miljoner, inklusive Norge-kontoret, säger han – och 2011 slår man nytt all-time-high.

– I år omsätter vi 250 miljoner kronor med en vinstmarginal på 5-10 procent, säger han.

Samtidigt letar Webtraffic efter fler säljare.

– Vi har fullt fokus på rekrytering. Vi behöver anställa tio nya säljare under året, säger Joakim Pops.

I höstas värvade Webtraffic Johan Skogström, tidigare försäljningschef på Eniro och affärsutvecklare på Getupdated.

Enligt uppgift till dagensmedia.se ska han – och de andra på Webtraffic – nyligen fått beskedet att han tvingas ta ett kliv nedåt. Istället ska vd:n Joakim Pops gå in och ta över försäljningschefsrollen. Joakim Pops säger att han inte gärna vill gå in på hur bolaget ”delar upp arbetsuppgifterna”. Men, tillägger han:

– Det stämmer att jag kommer att bli mer involverad i säljet, men Johan fortsätter som försäljningschef. Johan och jag kommer att jobba ännu tätare tillsammans den närmaste tiden för att få full effekt i säljavdelningen. Det är odramatiskt, säger Joakim Pops.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.