Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Webtraffic skaffar försäljningsdirektör

Publicerad: 4 november 2011, 08:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Frida Lundh är ny försäljningsdirektör på Schibsteds annonsnätverk Webtraffic.


Ämnen i artikeln:

SchibstedIDG

Hon har tidigare jobbat på IDG, bland annat som försäljningschef på Computer Sweden, och har det senaste året drivit eget säljkonsultbolaget Heart in media.

– Webtraffic är en attraktiv arbetsgivare och en bra produkt. Det känns som ett företag som jobbar med jobbar med erbjudanden som ligger i framkant, säger Frida Lundh till dagensmedia.se.

– Frida stack ut bland kandidaterna med sin långa erfarenhet från onlinemedier, men även ett bra sinne på helheten. Hon visade desstom stor entusiasm och vilja att lyckas, säger Webtraffics vd Svein Eriksen till dagensmedia.se.

Frida Lundh började i tisdags och är bolagets första försäljningsdirektör. Hon ansvarar för alla intäkter och rapporterar till högsta ledningen.

– Webtraffic växer snabbt och har blivit en så stor organisation. Därför är det viktigt att vi har en duktig och proffsig försäljningsdirektör gentemot marknaden, säger Svein Eriksen, som tillsattes som vd i Webtraffic i augusti. Innan dess var han landschef i Norge, en roll han fortfarande har.

Utöver Frida Lundh har han rekryterat ytterligare tre personer till Webtraffic, och planen är att växa ännu mer.

– Vi har ett väldigt bra nätverk av sajter som vi jobbar med. Det viktigaste för mig är att vi utvecklar bra produkter och paketeringar att presentera för marknaden. Vi ska bli bättre på att få fram vad vi gör.

Frida Lundh ser fram emot att få utveckla bolagets produkter.

– Det finns mycket spännande att utveckla i erbjudandet, till exempel precisionen i målgruppen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedIDG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.