Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Webb-tv-tittandet minskade under april

Samtliga kanaler, förutom SBS TV, tappade webb-tv-tittare under april. SVT stärkte åter sin position gentemot TV4.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Maj 2012, 05:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:22

Ämnen i artikeln:

MTGSBSSVTTV4MMS

Det totala webb-tv tittandet minskade åter i april. Den enda aktör som ökade sitt webb-tv-tittande under månaden var SBS, vilket kan bero på den nystartade Kanal5-sajten som har vissa automatiska starter.

TV4, som under mars månad gick om SVT för första gången, visade under april färre konsumerade timmar och färre starter än SVT.

TV3:s Top Model toppar åter listan över mest sedda program och hade en webbpublik på 91 691 för det mest populära avsnittet.

I övrigt domineras listan över mest sedda webb-tv-program av TV11:s Big Brother, som som mest hade 76 852 i webbpublik.

Bland övriga format fick SBS:s Arga Snickaren flest tittare, med en webbpublik på 60 324.

Sammanlagt startades 63,6 miljoner strömmar under april: 33,3 i SVT, 20,6 i TV4, 5,4 i MTG och 4,3 i SBS.

Konsumtionen av webb-tv hamnade på sammanlagt 8,7 miljoner timmar under april: 2,9 i SVT, 2,7 i TV4, 2,0 i MTG och 1,1 i SBS.

MMS mäter endast de stora tv-kanalernas webb-tv-tittande. Andra aktörer, som exempelvis kvällstidningarnas sajter eller Youtube, är inte med i mätningen.

Tv-husens mest sedda webb-tv-program i april

MTG

Top Model, avsnitt 11: 130 825 starter, 91 691 i webbpublik (365 265 tv-tittare)

SBS

Fråga Olle-dokumentären, avsnitt 3: 185 623 starter, 81 103 i webbpublik (340 756 tv-tittare)

TV4

Big Brother, avsnitt 38: 139 629 starter, 76 852 i webbpublik (208 287 tv-tittare)

SVT

Svenska dialektmysterier, avsnitt 7: 66 578 starter, 41 879 i webbpublik (771 118 tv-tittare)

Ämnen i artikeln:

MTGSBSSVTTV4MMS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.