Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Webb-serie ska locka unga till måleri

Publicerad: 23 April 2015, 04:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

I samband med VM i måleri 2015 lanserar Måleribranschens Yrkesnämnd (MYN) den egna webb-tv-serien "Världens bästa målare".


Det första avsnittet av "Världens bästa målare" ska släppas i MYN:s egen Youtube-kanal i slutet av maj. I serien kommer tittarna få följa Sveriges representant i VM-måleri, Jenny Albertsson, under hennes uppladdning.

Bakom kampanjen står, bortsett från MYN, kommunikationsbyrån Hallvarsson och Hallvarsson samt produktionsbolaget La Vida Locash.

Syftet med webb-tv-serien är att öka intresset för måleri bland unga som står inför ett yrkesval.

– Man har börjat fundera på hur folk ska få upp ögonen för måleri som yrke. Då passade det bra med VM i Brasilien då det går att göra något mer innovativt än traditionell pr. Måleri har dessutom börjat få ett uppsving hos både killar och tjejer den senaste tiden, säger Malin Strandvall, junior konsult på Hallvarsson och Halvarsson, till Dagens Media.

MYN är ett samarbete mellan Måleriföretagen i Sverige och Svenska Målareförbundet.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.