Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Volvo först ut i Bonniers nya mobilformat

Volvos blir premiärannonsör i nytt Bonnierformat – storsatsningen med Avicii blir först ut.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Maj 2015, 07:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:02

Ämnen i artikeln:

AviciiVolvo

Bonnier lanserade nyligen koncernens nya displayannonsnätverk, Bonnier ad network. Tanken är att erbjuda annonsörerna lösningar över hela Bonniers portfölj. Nyligen blev Telenor först ut att testa det nya formatet för in banner-video.

Nu rullas nästa koncerngemensamma annonslösning ut. Denna gång handlar det om videobanners i fullskärmsformat med autostart i mobilen. Först ut att testa det nya formatet är Volvo i lanseringen av nya XC90 som sker i samarbete med Avicii.

– Det nya är att vi kan köra fullscreenformat i mobilen över hela Bonnier samtidigt, plus att vi rent tekniskt kan köra autostart i mobilen, säger John Sjölund, försäljningschef för Bonnier ad network

Varför autostart, det kan väl upplevas som störande?

– Det gör att annonsören kan få en snabbare impact. Som i detta fall kan man direkt se Avicii köra en Volvo vilket gör att mottagaren kan bli intresserad av att kolla vidare.

För att upplevelsen för användaren inte ska bli för störande har autostarten dock inte något ljud. Ljudet startar först när mottagaren aktivt klickar på video-bannern.

Volvos nya reklamfilm har premiär i kväll klockan 20.50 i TV4, i premiäravsnittet av "Let's Dance" jubileumssäsong. Filmen släpps samtidigt globalt i Volvos digitala kanaler.

Förra veckan släppte Volvo en teaserfilm inför den nya kampanjen. Dagens Media kunde redan i mars avslöja att Avicii skulle bli nästa stjärna att fronta Volvos reklam.

Här kan du se en snutt av filmen, som den ser ut i Bonniers nya mobillösning (fungerar enbart i mobilen).

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

AviciiVolvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.