Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Volt får Stor & Liten som kund

Publicerad: 25 Oktober 2012, 07:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Reklambyrån Volt får uppdraget att berätta om ”återkomsten av en riktig leksaksaffär”.


När danska bolaget BR köpte Stor & Liten för 13 år sedan försvann det klassiska leksaksvarumärket, som föddes 1975.

Nu ska det göra comeback – med Volt som reklambyrå.

– Vi tycker att det har saknats en riktig leksaksaffär, säger Sebastian Schröder, vd på Stor & Liten, i ett pressmeddelande, i ett pressmeddelande.

Stor & Liten ska bara sälja leksaker på nätet. Sajten storochliten.se öppnade för ett drygt år sedan.

Volt har nu påbörjat arbetet med den första kampanjen, en julkampanj, som ska berätta om comebacken.

– Det är ett otroligt roligt uppdrag och ett fantastiskt varumärke att få jobba med. Många som var barn på Stor & Litens tid har egna barn idag och minns Stor & Liten som något annat än vad dagens leksaksaffärer är, säger Magnus Tengzelius, projektledare på Volt, i pressmeddelandet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.