måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Volkswagens bilmusik till MTV

Publicerad: 19 augusti 2010, 11:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Volkswagens uppmärksammade webbkampanj Bilmusikbikten.se får en förlängning i rutan i MTV:s ”Top Ten”.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

SA

Synnöve Almer


I Volkswagens kampanj Bilmusikbikten.se avslöjar alla som vill sin bästa bilmusik för vännerna på Facebook genom ett samarbete med Spotify.

På sajten sammanställs sedan veckans topp-tio-lista med målet att kora den absolut bästa bilmusiken. Det är den listan som nu flyttar ut i rutan genom ett samarbete med MTV. Två dagar i veckan i september spelas de bästa låtarna ur Volkswagens topplista i musikprogrammet ”Top Ten”. Bilmärket sponsrar även programmet med billboards och visar reklamfilm i brejken. På MTV:s sajt syns topplistan med länk till Bilmusikbikten.

– Tanken är att blanda alla typer av medier med målet att ha så lite köpt media som möjligt, säger Michael Bugaj, projektledare på DDB Stockholm, som står bakom kampanjen.

Bilmusikbikten ska vara med på ”Volkswagen Performance Tour” så att människor kan bikta sig på plats. Då avslöjar även det svenska biogas-teamet i STCC sina favoritlåtar i bilen.

– När vi skulle göra årets kampanj för Volkswagens Performance-bilar valde vi att kretsa kring tesen att det enda som kan göra en redan perfekt körupplevelse ännu bättre är genom att ha den bästa bilmusiken i bilen, säger Andreas Dahlqvist, cd på DDB Stockholm.

Alla som köper en Volkswagen Performance under kampanjen får ett Spotify premium-abonnemang och kan på så sätt spela musiken i bilen via Bilmusikbiktens mobilsajt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev