Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 21 Januari 2011, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24
När Volkswagen ville marknadsföra sin nya Passat räckte det inte med några futtiga annonser. Istället har man köpt upp allt annonsutrymme i DI Weekend samt tagit över hela msn.se.
Volkswagen går i dag ut i en stor kampanj för sin nya Passat-modell och passar på att köpa allt annonsutrymme i DI Weekend. Totalt blir det 28 sidor med annonser.
– Volkswagen totaldominerar tidningen och lyfter fram alla delar, innovationer och egenskaper av modellen som lanseras i veckan, säger Jimmy Bolander på Volkswagens mediabyrå Mediacom i ett mejl till dagensmedia.se.
Förutom att ha köpt upp allt annonsutrymme i DI Weekend går kampanjen också i DI+ för Ipad, i en take-over på di.se samt msn.se.
Kampanjen ska också rulla i tv och webb-tv.
Volkswagens reklambyrå är DDB.
Dagensmedia.se söker ansvariga på Volkswagen.
Jimmy Bolander, kundansvarig
Kristina Iwar, internet-planerare
Jesper Save, kampanjkoordinator
Britt Berg, print-planerare
David Björk, tv-planerare
Dante Thomsen