Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Volkswagen ut i stor DI-kampanj

Publicerad: 21 Januari 2011, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

När Volkswagen ville marknadsföra sin nya Passat räckte det inte med några futtiga annonser. Istället har man köpt upp allt annonsutrymme i DI Weekend samt tagit över hela msn.se.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMediacomVolkswagen

Volkswagen går i dag ut i en stor kampanj för sin nya Passat-modell och passar på att köpa allt annonsutrymme i DI Weekend. Totalt blir det 28 sidor med annonser.

– Volkswagen totaldominerar tidningen och lyfter fram alla delar, innovationer och egenskaper av modellen som lanseras i veckan, säger Jimmy Bolander på Volkswagens mediabyrå Mediacom i ett mejl till dagensmedia.se.

Förutom att ha köpt upp allt annonsutrymme i DI Weekend går kampanjen också i DI+ för Ipad, i en take-over på di.se samt msn.se.

Kampanjen ska också rulla i tv och webb-tv.

Volkswagens reklambyrå är DDB.

Dagensmedia.se söker ansvariga på Volkswagen.

Arbetsgrupp Mediacom

Jimmy Bolander, kundansvarig

Kristina Iwar, internet-planerare       

Jesper Save, kampanjkoordinator

Britt Berg, print-planerare

David Björk, tv-planerare

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.