Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Volkswagen om "värsting"-annonsen mitt i krisen: "Inte helt lyckat"

Samtidigt som Volkswagen genomlever sin största skandal någonsin annonserar företaget med budskapet "En värsting du vill umgås med".

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 22 September 2015, 14:03
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:50

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Den tyska fordonsjätten Volkswagen har under de senaste dagarna gått igenom sin största skandal någonsin.

Företaget har erkänt att elva miljoner bilar över hela världen har mjukvara som mörkar utsläppssiffrorna och riskerar nu mångmiljardböter för att ha bluffat med utsläppsdata.

Volkswagen har även tappat mycket på börsen i Frankfurt, bara under gårdagen tappade företaget en femtedel av sitt börsvärde.

Samtidigt annonserar Volkswagen Stockholm med sloganen: "En värsting du vill umgås med", bland annat som en takeover på SvD.se.

– Det kanske inte var helt lyckat, men detta är en annons som ligger i vår annonsbank och publiceras med jämna mellanrum av våra återförsäljare. Det är även någon av dem som har använt den nu. Men självklart förstår vi att människor kan reagera på den när det skrivs så mycket i media just nu, säger Marcus Thomasfolk, Informationschef på Volkswagen Group Sverige.

Enligt Marcus Thomasfolk kommer Volkswagen att ha en intern diskussion kring huruvida annonsen kommer att få fortlöpa som innan.

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.