Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Volkswagen om "värsting"-annonsen mitt i krisen: "Inte helt lyckat"

Publicerad: 22 September 2015, 14:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Samtidigt som Volkswagen genomlever sin största skandal någonsin annonserar företaget med budskapet "En värsting du vill umgås med".


Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Den tyska fordonsjätten Volkswagen har under de senaste dagarna gått igenom sin största skandal någonsin.

Företaget har erkänt att elva miljoner bilar över hela världen har mjukvara som mörkar utsläppssiffrorna och riskerar nu mångmiljardböter för att ha bluffat med utsläppsdata.

Volkswagen har även tappat mycket på börsen i Frankfurt, bara under gårdagen tappade företaget en femtedel av sitt börsvärde.

Samtidigt annonserar Volkswagen Stockholm med sloganen: "En värsting du vill umgås med", bland annat som en takeover på SvD.se.

– Det kanske inte var helt lyckat, men detta är en annons som ligger i vår annonsbank och publiceras med jämna mellanrum av våra återförsäljare. Det är även någon av dem som har använt den nu. Men självklart förstår vi att människor kan reagera på den när det skrivs så mycket i media just nu, säger Marcus Thomasfolk, Informationschef på Volkswagen Group Sverige.

Enligt Marcus Thomasfolk kommer Volkswagen att ha en intern diskussion kring huruvida annonsen kommer att få fortlöpa som innan.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.