Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Voddler visar extremdanssåpa

Filmtjänsten Voddler gör sin första satsning på kortare format med dansserien ”LXD – The Legion of Extraordinary Dancers”. – Förhoppningen är att tittarna ska se klippen om och om igen, säger säljchefen Oskar Boding.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Augusti 2010, 05:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:41

Ämnen i artikeln:

Voddler

Den amerikanska dansserien ”LXD – The Legion of Extraordinary Dancers” produceras av Paramount direkt för webben. Serien handlar om ett gäng dansare med övernaturliga krafter, spelade av den amerikanska dansgruppen LXD.

Voddler är den första aktören utanför USA som visar serien. Tio femtonminutersavsnitt kommer att sändas från och med torsdag.

– Vi har hittills bara visat långfilm men är väldigt intresserade av att experimentera med kortare format och se hur det utvecklas, säger Oskar Boding, som började som säljchef på Voddler i maj.

– Serien innehåller extrema dansscener och det ska bli intressant att se hur många som går tillbaka och ser klippen flera gånger, fortsätter han.

Han hoppas även att klippen ska få viral spridning. I USA har serien sänds i två säsonger och har hyllats ibland annat New York Times.

– Serien tilltalar en ung målgrupp som är väldigt aktiv i sociala medier, säger Oskar Boding.

LXD säljs inte separat till annonsörerna, utan kommer att inledas med ett vanligt reklamblock. Inledningsvis blir det inga sponsringsskyltar eller layoverannonser.

– Vi har valt att sända klippen så rena som möjligt och sedan utvärdera mottagandet.

Så småningom kommer ”LXD” även kunna ses i Iphone och Androidtelefoner i Sverige, men enligt Oskar Boding är det för tidigt att säga när det kan bli aktuellt.

Ämnen i artikeln:

Voddler

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.