Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Vinst för van den Brinks pr-sajt

Publicerad: 15 Augusti 2011, 07:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Sajten Dagens Opinion, startad av Rolf van den Brink, redovisar svarta siffror för sitt första verksamhetsår.


Det var i slutet av 2009 som Rolf van den Brink, tidigare chefredaktör och grundare av Dagens Media, startade sitt nyhetsbrev Veckans Brief och sajten dagensopinion.se.

Förra året omsatte verksamheten knappt 1,5 miljoner kronor, enligt ett färskt bokslut. Samtidigt redovisar Dagens Opinion – en förvisso liten - vinst. Rörelseresultatet landade på runt 5 000 kronor. Bolaget hade en anställd under 2010.

I bokslutet skriver Rolf van den Brink att han i år förväntar sig "ett bättre resultat".

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.