Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Vinmärke ger sig in i sociala medier

Publicerad: 4 November 2010, 04:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Vinmärket Rawsons Retreat ger sig in i sociala medier med en Facebook-tävling om retreat-helger i Båstad.


Varje vecka under Facebook-kampanjen lottar Rawsons Retreat ut en spa-helg för två. De tävlande väljer en av sina Facebook-vänner att ta med till Hotell Skansen i Båstad och skriver en motivering om varför. Vinnarna bjuds under helgen på middag med viner från Rawsons Retreat.

– Branschen är lite konservativ. Varför skulle man inte kunna använda samma mekaniker för vin som för andra produkter och tjänster? På det här sättet vill vi få människor att engagera sig i ett vin genom sociala medier, säger Andreas Morne.

På några dagar har kampanjen haft över 1 000 besökare varav nästan 200 har valt att vara med och tävla om retreat-helgen.

– Att köpa de här besöken med bara banners skulle ha kostat mycket, säger Andreas Morne.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.