Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Vings kärlekskampanj

Publicerad: 9 November 2010, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Vings nya kampanj ska få dig att hitta den sanna kärleken, med hjälp av Facebook.


Ämnen i artikeln:

VingFacebook

De virala Facebook-kampanjerna fortsätter att vara populära. Senast ut är charterbolaget Ving, som marknadsför ett nytt Sunprime Resort-hotell på Mallorca.

För att få ut nyheten om hotellet, som riktar sig till vuxna som reser utan barn, har Ving skapat ett Facebook-test tillsammans med Forsman & Bodenfors och produktionsbolaget Yours.

Testet går ut på att den person man är taggad med på flest bilder är den sanna kärleken.

– Min sanna kärlek blev en kompis från high school i USA. Det var definitivt inte den jag trodde det skulle bli så det är en kul spridning, säger Lisa Rönnberg, webbansvarig på Ving.

Kampanjen riktar sig framför allt till kvinnor i 30-35 års åldern.

– Vi har en Facebook-sida med 21 000 fans där vår huvudsakliga målgrupp finns. Det visar sig ofta att kvinnorna är de som tar initiativet till att boka resor.

Vad har kampanjen kostat att ta fram?

– Eftersom vi inte har något köpt medieutrymme är det bara en ren produktionskostnad. Jag vill inte säga exakt vad vi har betalat men det man kan säga är att kampanjen är väldigt kostnadseffektiv. Den har bara varit ute i en kvart och vi ser redan att folk är intresserade.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

VingFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.