Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Ving marknadsför sig med Vine

Publicerad: 8 Juli 2013, 07:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:40

Resebolaget Ving ska använda videoappen Vine för att locka resenärer till sina resmål. Varje resmål får en egen dag i veckan.


Ämnen i artikeln:

Ving

Ving har sedan tidigare ett Instagramkonto där man kan följa Vings personal på resor jorden runt. Varje vecka är det ett nytt resmål och en ny medarbetare som styr kontot.

Nu tar företaget steget till den renodlade videoappen Vine där besökare ska få följa ett av Vings resmål varje dag i veckan. Måndag visas Turkiet, tisdag Rhodos, onsdag Mallorca och så vidare. Det är Vings guider som filmar och står för innehållet. Några av filmerna kommer sedan att delas på Vings Twitterkonto.

– Vi har en fantastisk produkt att visa upp med film och personal på mängder av platser runtom jorden. Just nu-känslan som skapas med Vine är svår att överträffa, säger Robert Gunnarsson, ansvarig för sociala medier på Ving Sverige i ett pressmeddelande.

Se exempel på en Vine-film från Ving här:

<iframe class="vine-embed" src="https://vine.co/v/h7uv99H0bAd/embed/simple" width="480" height="480" frameborder="0"></iframe><script async src="//platform.vine.co/static/scripts/embed.js" charset="utf-8"></script>

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ving

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.