"Vill starta världens första annonssystem för VR"

2016-08-24 08:56  
Emma af Robson och Caroline Roth startar byrån Warpin' Media inriktat på VR och AR.

Emma af Robson och Caroline Roth startar byrå med inriktning virtual reality och augmented reality.

Förra veckan kunde Dagens Media berätta att Women Media Groups vd, Emma af Robson lämnar sin post för att istället starta eget inom virtual reality.

Tillsammans med Gants tidigare marknadsdirektör Caroline Roth lanserar de idag byrån Warpin' Media med syfte att ta virtual reality (VR) och augmented reality (AR) ett steg längre.

Byrån kommer att driva VR- och AR-initiativ utifrån ett varumärkes- och kundupplevelseperspektiv. Något som de menar kommer vara helt avgörande i framtiden när varumärken går in i det nya tech-segmentet.

– Att virtual reality kommer vara en av de viktigaste marknadsföringskanalerna framöver är det väl ingen som tvivlar på längre. Vi ser i dag att det finns VR-innehåll men att det ännu inte har kommersialiserats för att få dit trafiken, vilket är en av flaskhalsarna för att styra marknadsinvesteringar dit. Vi såg ett uppenbart problem och Warpin’ Media är här för att lösa det, säger Caroline Roth, grundare och vd på Warpin’ Media i ett pressmeddelande.

Bolagets namn Warpin’ Media bygger på Nintendospelet "Super Mario Bros" där spelaren kan "warpa" sig till en annan värld, något som är synonymt med vad som händer under en VR/AR-upplevelse.

Warpin’ Media fokus kommer att vara strategi, upplevelse, branding och varumärkesrelevant content inom VR/AR. Hittills har de bland annat knutit till sig spelutvecklaren Svrvive.

– Affärstänket är enkelt: vi är länken mellan kunder som är varumärkes- och innovationsdrivna och kan matcha det med innehållsutvecklare som är tech-drivna. Vi talar båda språken och kan se till att alla kan fokusera på sin kärnverksamhet så driver vi kundupplevelsen och helhetsgreppet kring en virtual realitynärvaro. Genom att representera så många VR-experter som möjligt inom utveckling som finns globalt, kan vi starta världens första annonssystem för VR, säger Emma af Robson, grundare och vice vd på bolaget, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt